OWG2021
Ogólne Warunki Gwarancji firmy Filtrowent International Sp. z o. o. Sp. k. (v.2021.04b)
OWG2021 (v. 2021.04b) do pobrania w wersji PDF.
Ogólne Warunki Gwarancji (w skrócie OWG) spółki Filtrowent International Sp. z o.o. Sp. k. (zwaną dalej Gwarantem lub Dostawcą) obowiązują dla urządzeń z oferty Dostawcy sprzedanych, dostarczonych lub zamontowanych na podstawie zamówień lub umów z kontrahentami (zwanymi dalej Zamawiającym lub Użytkownikiem) będącymi przedsiębiorcami i są bezwzględnie wiążące, chyba, że zapisy konkretnej oferty lub umowy stanowią inaczej.
I. Ogólne warunki gwarancji nowych urządzeń i/lub produktów.
- Dostawca gwarantuje, że zakupione urządzenia i/lub produkty zostały wykonane i sprawdzone z pełną starannością i są wolne od wad materiałowych.
- Gwarancja jest udzielona dla urządzeń i/lub produktów eksploatowanych zgodnie z ich przeznaczeniem, i tylko wtedy, gdy zostały one zainstalowane zgodnie z wymogami Dostawcy oraz pracują i są obsługiwane zgodnie z instrukcją eksploatacji.
- Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od dnia przekazania przedmiotu umowy na warunkach określonych w niniejszym dokumencie.
- Warunkiem utrzymania 12-sto miesięcznej gwarancji, jest zlecenie Gwarantowi przez Użytkownika płatnych przeglądów gwarancyjnych, które muszą się odbyć zgodnie z poniższym harmonogramem:
– pierwszy przegląd po przepracowaniu 500 godzin, jednak nie później niż po 3-ch miesiącach od dnia przekazania przedmiotu umowy,
– każdy kolejny przegląd po przepracowaniu kolejnych 1000 godzin, jednak nie później niż po kolejnych 6-ciu miesiącach od dnia poprzedniego przeglądu.
Obowiązek zgłoszenia konieczności przeprowadzenia takiego przeglądu leży po stronie Użytkownika. Dopuszcza się tolerancję +/- 100 roboczogodzin w stosunku do nominalnego przebiegu, po którym powinien nastąpić wymagany zgodnie z harmonogramem przegląd. - Okres gwarancji może zostać przedłużony po podpisaniu indywidualnej umowy serwisowej.
- Wady usuwalne, ujawnione w okresie gwarancji podczas użytkowania urządzenia i/lub produktu będą naprawiane bezpłatnie, po zgłoszeniu usterki Dostawcy (zgłoszenie gwarancyjne). Gwarancja obejmuje uszkodzenia powstałe w okresie gwarancyjnym, tj. wady materiału lub wadliwe rozwiązania techniczne.
- Wady usuwalne lub usterki będą naprawiane w okresie nie dłuższym niż 30 dni od daty zgłoszenia gwarancyjnego Gwarantowi. Okres ten może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Dostawcy.
- Zgłoszenie gwarancyjne winno nastąpić niezwłocznie po wykryciu usterki, nie później jednak niż w ciągu 3 dni po jej ujawnieniu. Użytkowanie uszkodzonego urządzenia bez zgody Dostawcy powoduje utratę gwarancji.
- Przez naprawę gwarancyjną należy rozumieć czynności o charakterze specjalistycznym i polegające na naprawie lub wymianie uszkodzonego podzespołu, z wyłączeniem czynności, opisanych w instrukcji eksploatacji dołączonej do urządzenia, należących do normalnej obsługi eksploatacyjnej.
- Sposób zadośćuczynienia roszczeniu gwarancyjnemu następuje według uznania Gwaranta.
- Czynności naprawcze z tytułu gwarancji odbywają się w miejscu wskazanym przed Dostawcę w druku reklamacyjnym, koszt dostawy uszkodzonego urządzenia, podzespołu, itp. wraz z jego demontażem leżą po stronie Zamawiającego. W przypadku konieczności naprawy uszkodzonego urządzenia, podzespołu, itp., w miejscu jego zainstalowania, koszty dojazdu brygady serwisowej do miejsca naprawy wraz z kosztami związanymi z ewentualną koniecznością wypożyczenia specjalistycznego sprzętu, tj. podnośników, dźwigu, wózka widłowego, itp. leżą również po stronie Zamawiającego.
- Zamawiający powinien dać Dostawcy czas i możliwość do usunięcia wad. Jeżeli tego odmówi, Dostawca jest zwolniony z odpowiedzialności.
- Ewentualna wymiana urządzenia na wolne od wad, zamiast naprawy urządzenia, może nastąpić decyzją Dostawcy.
- W razie przyjęcia reklamacji i wymiany urządzenia lub podzespołu na inny, Zamawiający obowiązany jest zwrócić reklamowany wyrób w stanie kompletnym. W przeciwnym razie Dostawca obciąży Zamawiającego równowartością brakujących lub uszkodzonych elementów oraz kosztami ich wymiany.
- W przypadku braku możliwości jednoznacznego stwierdzenia przyczyny występowania wady Dostawca może wykonać lub zlecić testy kontrolne reklamowanego podzespołu.
- W przypadku, gdy testy kontrolne wykonane przez Dostawcę lub na jego zlecenie nie potwierdzą występowania zgłaszanej wady, wówczas koszty tych testów pokrywa reklamujący.
- W przypadku niespełnienia przez Użytkownika warunków wynikających z niniejszej gwarancji, Dostawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia reklamacji.
- Dostawca nie odpowiada za utratę spodziewanych korzyści.
- Gwarancja obejmuje wszystkie podzespoły dostarczonego urządzenia i Dostawca będzie załatwiał usunięcie stwierdzonych wad. Jeżeli wyrób zawiera komponent, do którego dołączony jest dokument gwarancyjny innego dostawcy (poddostawcy), wówczas uprawnień wynikających z gwarancji należy dochodzić u Dostawcy z zachowaniem szczegółowych warunków gwarancji zawartych w dokumentach gwarancyjnych poddostawcy reklamowanego podzespołu.
- Złożenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego od uregulowania w terminie płatności zgodnie z wystawioną przez Dostawcę faktury.
II. Gwarancja na części zamienne.
- Niniejsza gwarancja dotyczy części zamiennych, zamontowanych w urządzeniach Dostawcy w ramach dokonania przeglądów instalacji oraz napraw urządzeń, w których usunięto awarię przez Serwis Dostawcy. Gwarancja Dostawcy obejmuje wady zamontowanych części zamiennych spowodowane ich złą konstrukcją, wadą materiałową lub niewłaściwym wykonaniem.
- Niniejsza gwarancja zostaje udzielona na części zamienne, zamontowane w ramach przeglądów oraz czynności zamiennych, na okres 12 miesięcy liczony od daty zakończenia tych prac.
- Gwarancja obejmuje tylko usterki, które wystąpią w okresie gwarancji i dotyczy elementów wymienionych i prac wykonanych w trakcie czynności serwisowych.
- Gwarancja jest udzielona tylko dla urządzeń i części zamiennych Dostawcy, eksploatowanych zgodnie z ich przeznaczeniem i tylko wtedy, gdy urządzenia zostały zainstalowane zgodnie z wymogami Dostawcy, uruchomione przez serwis Dostawcy, pracują i są obsługiwane zgodnie z instrukcją eksploatacji.
- Gwarancja obejmuje usterki zakwalifikowane jako gwarancyjne przez Dostawcę.
- W ramach udzielonej gwarancji, zgodnie ze swoim wyborem, Dostawca dokonuje naprawy lub dostarcza i montuje nowe części zamienne wolne od wad.
- Gwarancja nie obejmuje materiałów zużywających się (eksploatacyjnych) i narażonych na bezpośredni kontakt z transportowanym materiałem wewnątrz elementów i urządzeń, do których przede wszystkim zalicza się: wkłady filtracyjne, membrany, części gumowe, uszczelki, łopaty gumowe i wirniki śluz, pasy transmisyjne, łożyska, wirniki wentylatorów transportowych, koła łańcuchowe, łańcuchy, kolana, węże elastyczne, itp.
III. Gwarancja rzetelnego wykonania materiałów eksploatacyjnych.
- Filtrowent International, jako Dostawca udziela gwarancji rzetelnego wykonania materiałów eksploatacyjnych tj. dla: wkładów filtracyjnych, membran, części gumowych, uszczelek, łopat gumowych i wirników śluz, pasów transmisyjnych, łożysk, wirników wentylatorów transportowych, kół łańcuchowych, łańcuchów, kolan, węży elastycznych, itp.
- Gwarancja obejmuje tylko wady ujawnione przy zakupie nowych oryginalnych materiałów eksploatacyjnych.
- Gwarancja nie obejmuje materiałów eksploatacyjnych, które są w trakcie eksploatacji i ulegają już naturalnemu zużyciu.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w trakcie montażu z wyjątkiem prac wykonywanych przez serwis Filtrowent International.
IV. Gwarancja jakości usług.
- Dostawca udziela gwarancji na usługi wykonywane w ramach przeglądów prewencyjnych, napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz w związku z usuwaniem awarii na okres 3 miesięcy.
- Niniejsza gwarancja usług obejmuje nierzetelne wykonanie przez serwis Filtrowent International prac w ramach przeglądu, usuwania awarii lub montażu, uniemożliwiające pracę urządzeń Dostawcy.
- W ramach gwarancji jakości usług serwisowych, serwis Filtrowent International dokona ponownej naprawy urządzenia bezpłatnie, w możliwie najszybszym terminie.
- Gwarancja jakości usług serwisowych obejmuje wyłącznie usterki wynikłe z wcześniej wykonanych wszelkich usług świadczonych przez serwis Filtrowent International.
- Odpowiedzialność Dostawcy, zgodnie z warunkami niniejszej gwarancji, nie dotyczy szkód wyrządzonych stronom trzecim tj. m.in. szkód wyrządzonych ludziom, zniszczenia mienia, strat w zyskach, itp.
V. Zastrzeżenia i Wyłączenia Gwarancji.
- Niedotrzymanie jakiegokolwiek zastrzeżenia lub wyłączenia powoduje automatyczną utratę gwarancji na urządzenia i/lub produkty.
- Zastrzega się, że urządzenie i/lub produkty muszą pracować w ramach parametrów dla jakich zostały zaprojektowane.
- Zastrzega się tolerancję ±5% dotyczącą wartości prędkości powietrza, strumieni objętości oraz innych podawanych parametrów dla dostarczanych urządzeń i/lub produktów.
- Zastrzega się, że urządzenia i/lub produkty winny być użytkowane zgodnie z przekazanymi instrukcjami eksploatacji, dotyczy to w szczególności przeprowadzania przez użytkownika regularnych przeglądów i prac konserwacyjnych.
- Zastrzega się pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji, że wszelkie przeglądy i prace serwisowe muszą być wykonywane wyłącznie przez Dostawcę.
- Świadczenia gwarancyjne nie będą realizowane w przypadku zastosowania części zamiennych innych dostawców niż części oryginalne, bez pisemnej zgody Dostawcy.
- Nie są objęte gwarancją uszkodzenia spowodowane przez agresywne ciecze lub gazy nie podane przy zamówieniu, nie uwzględnione w umowie, lub występujące w ilościach znacznie przekraczających zadeklarowane wartości.
- Nie są objęte gwarancją uszkodzenia:
- wywołane zdarzeniami losowymi takimi jak pożar, powódź, uderzenie pioruna lub inną klęską żywiołową, nieprawidłowym napięciem zasilającym czy nieprzewidywalnym wypadkiem oraz na wskutek uszkodzenia niezawinionego przez Dostawcę, w tym uszkodzenia chemicznego, elektrycznego i mechanicznego,
- samowolnego (przez Użytkownika lub inne nieupoważnione osoby) naprawiania, przeróbek i zmian konstrukcyjnych,
- mechanicznego zniszczenia materiału filtracyjnego i innych elementów przez niewłaściwą eksploatację, lub wywołane przez iskry oraz ogień,
- mechanicznego uszkodzenia powłoki malarskiej takie jak drobne punktowe uszkodzenia powłoki malarskiej np. w rejonie śrub lub nakrętek, powstających podczas ich odkręcania lub przykręcania oraz uszkodzeń na drabinach, podestach i poręczach mogących powstać z powodu intensywnego lub nieumiejętnego korzystania lub inne powstałe w wyniku eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem,
- uszkodzenia powłoki malarskiej oraz innych elementów urządzeń i instalacji spowodowane przez agresywne ciecze lub gazy nie podane przy zamówieniu, nie uwzględnione w umowie,
- uszkodzenia powłoki malarskiej oraz innych elementów urządzeń i instalacji powstałe z powodu oddziaływania wysokiej temperatury przewyższającej podaną przy zamówieniu,
- nieznaczne wahania koloru odcieni powłoki malarskiej wynikające z dopuszczalnych tolerancji dla palety kolorów RAL oraz odcieni powłoki ocynku,
- inne uszkodzenia powłoki malarskiej wynikających z użytkowania w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub warunkach zwiększonego narażenia na czynniki korozyjne nieokreślone w zamówieniu,
- uszkodzenia powłoki malarskiej wynikające z zaniedbania, działań umyślnych, klęsk żywiołowych, oraz innych niezależnych od Dostawcy czynników destrukcyjnych.
- Samowolne użytkowanie urządzeń i/lub produktów bez podpisanego Protokołu Odbioru przedmiotu umowy skutkuje utratą uprawnień z gwarancji.
- Okresowe przeglądy urządzeń odpylania powinny być wykonywane nie rzadziej niż co rok przez autoryzowany serwis Dostawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami gwarancyjnymi mają zastosowanie postanowienia Kodeksu Cywilnego.
VI. Cennik usług*1)
I | Wykaz usług związanych z przeglądem/serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym | Cena (netto) /stawka podstawowa/ | Cena (netto) /stawka weekendowa/ |
---|---|---|---|
1 | Usługa prac wykonywanych przez ekipę serwisową | 240 zł./h/osobę*2) | 480 zł./h/osobę*2) |
2 | Opłata za czas dojazdu ekipy serwisowej | 50 zł./h/osobę*2) | 100 zł./h/osobę*2) |
3 | Usługa prac wykonywanych przez elektryka/automatyka | 290 zł./h/osobę*2) | 580 zł./h/osobę*2) |
4 | Opłata za czas dojazdu elektryka/automatyka | 50 zł./h/osobę | 100 zł./h/osobę |
5 | Dojazd liczony w obie strony – kilometrówka za auto | 5,00 zł./km | 5,00 zł./km |
6 | Koszty dodatkowe – zakwaterowanie*3) | 300 zł./osobę | 300 zł./osobę |
II | Gwarancja rozszerzona*4) | Cena (netto) |
---|---|---|
1 | Zdalny serwis*5) | 450 zł./h |
2 | Ekspresowy czas reakcji – 48h*6) | Obowiązują stawki z rozdziału nr I, ceny netto /stawka weekendowa/. |
3 | Wsparcie – abonament*7) | Wycena indywidualna |
III | Pozostałe koszty | Cena (netto) |
---|---|---|
1 | Zużyte materiały oraz wymienione podzespoły | wg wykazu/cennika |
*1) Cennik obowiązuje od 07.10.2021 r. do 31.12.2022r.
*2) Cena może wzrosnąć o koszt ustawowej diety/delegacji pracowniczej.
*3) Cena może być uwzględniona w pierwotnej ofercie serwisowej. Brak wyszczególnienia w pierwotnej ofercie serwisowej kosztów zakwaterowania, jednak z powodu wydłużenia się prac serwisowych wynikających np. z przeprowadzenia dodatkowych prac, itp., w związku z tym koniecznością zakwaterowania ekipy serwisowej, będzie skutkował wystawieniem dodatkowej faktury Vat związanej z tym kosztem, zgodnie z powyższym cennikiem.
*4) Gwarancja rozszerzona jest standardowym produktem oferowanym przez Filtrowent International i Zamawiający ma prawo do korzystania z niej w trakcie trwania okresu gwarancyjnego jak i w okresie pogwarancyjnym przy zachowaniu określonych w tej gwarancji warunków.
*5) Zdalny serwis dotyczy m. in. konsultacji telefonicznych, mających na celu np. wprowadzenia zmian programowych, udzielenia szybkiej pomocy w rozwiązywaniu zgłoszeń awaryjnych, itp.
*6) Ekspresowy czas reakcji dotyczy wizyty przeglądowej pracownika(ów) Filtrowent International w siedzibie Zamawiającego, która po pisemnym zgłoszeniu ze strony Zamawiającego, nastąpiła w ciągu 48h od zgłoszenia. Ekspresowy czas reakcji nie jest równoważny z natychmiastowym rozwiązaniem zaistniałego problemu/awarii u Zamawiającego. Wszystkie działania i warunki w okresie gwarancyjnym będą odbywały się zgodnie z OWG Filtrowent International.
*7) Dotyczy indywidualnej umowy serwisowej, która jest konstruowana indywidualnie pod dane zlecenie.
Pozostałe uwagi:
- Jeżeli wcześniej przedstawiona i zaakceptowana oferta nie stanowi inaczej, ostateczna wartość usługi przeglądowej/serwisowej, jest ustalana po jej zakończeniu na podstawie rzeczywistego nakładu pracy, przejechanych kilometrów oraz zużycia części zamiennych, materiałów i innych kosztów.
- Podane powyżej stawki nie zawierają podatku VAT.
- Czas oczekiwania na udostępnienie maszyny, dostawę części zamiennych, a także wynikający z innych powodów, niezależnych od Filtrowent International Sp. z o. o. Sp. k., jest traktowany jako czas pracy i fakturowany zgodnie z obowiązującymi stawkami.
- Czas pracy jest zaokrąglany w górę do każdej rozpoczętej połowy godziny (nie dotyczy zdalnego serwisu).
- Kontrola pracy pracowników serwisu Filtrowent International Sp. z o. o. Sp. k. należy do Zamawiającego usługę, chyba że uzgodniono inaczej.
- Serwis Filtrowent International Sp. z o. o. Sp. k. w ramach świadczonych usług, wymienia tylko części zamienne dostarczone przez Filtrowent International Sp. z o. o. sp. k. Nie zajmuje się wymianą części pochodzących od innych dostawców albo naprawianych przez inne firmy.
- Na poprawność wykonanych czynności i wymienione oryginalne części zamienne, z wyłączeniem części zużywających się i materiałów eksploatacyjnych, Filtrowent International Sp. z o. o. Sp. k. udziela gwarancji zgodnie z zawartymi warunkami w OWG Filtrowent International. Niektóre części zamienne mają gwarancję dłuższą, co jest podane we właściwej ofercie.
- Zamawiający jest zobowiązany do odbioru zlecenia niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o jego zakończeniu. W szczególności oznacza to zapewnienie obecności odpowiednich narzędzi, materiałów i osób, które są w stanie wykonać stosowne testy oraz podpisać Raport Serwisu.
ver.2021.04b